Trött men peppad!

Så, nu har jag vaknat ur min Törnrosasömn. Gårdagen bestod till största delen av att sova. Mellan det var det föreläsning och film. I förrgår hade vi förförfest hemma hos en av faddrarna, där vi åt pizza och drack öl/cider samt jäger. Vår ena fadder var mycket bestämd över att han skulle "supa ner oss", detta visade sig dock misslyckas ganska rejält, för han var den som blev fullast (mer om detta senare.). När pizzan var uppäten och vi var taggade så gick vi vidare till förfesten. Där var alla andra nollegrupper och temat var Pride. Där lektes det lekar, dansades, dracks lite till och stämningen var på topp. Jag och mina två bundsförvanter, Therese och Anna, sprang runt och hade the time of our lifes. Therese och jag hittade en del av rummet som var blockat med bord, givetvis kröp vi över dem och försökte oss på lite akrobatikkonster. Det var inte så himla lyckat, däremot ohyggligt roligt. Vår fadder drog med oss tre till baren och bjöd oss på shots. Vi betalade sedan tillbaka genom att bjuda honom, det var kanske inte så bra. Vi gick vidare till en nation för att festa natten lång, vår fadder som fick cider av oss var för full för att komma in. Jag och Therese tappade bort Anna, mycket dumt. Efter ett par timmar där så tröttnde jag. Man hade ändå hållit igång sen strax efter 17. Jag cyklade hem, tog sällskap av Vendela och Sarah en bit. Därefter stupade jag i säng.

Kl 8.15 igår började föreläsningarna. Jag kämpade med att inte krevera av trötthet och lyckades hålla mig vaken genom hela förmiddagen. När man petat i sig lite lunch så kändes det helt plötsligt enklare att hålla upp huvudet och hänga med på vad föreläsaren pratade om. Vid 14 så var dagen slut, jag skuttade upp på min cykel och drog hem, sov i en timme. Därefter åt jag mat, segade vid facebook och sedan bar det av för att handla godis och sedan tillbaka till BMC (skolan). Träffade Anna och Therese utanför och vi kilade in för att ta plats. Vår Nollegeneral pratade med oss en stund och var nöjd över att vi hade på oss våra bondekläder varje dag. Därefter blev det filmkväll. Först såg vi Supersugen (Super Bad). Det var riktigt roligt att märka att grymt fjantig humor går hem även hos akademiker. Inga torrbollar här. Efter det blev det Död Snö, norska fjäll i kombination med nazi--zombies. Det var rätt underhållande men det tog emot en smula att cykla hem i mörkret efter det. Nåja, nu har jag sovit ohyggligt många timmar, lär ju vara pigg nog för att göra succé på vår sångboksinsjugning ikväll. Kommer att bli ballt. Innan dess ska jag dock duscha, äta (brunch), handla och gå på min PBL (en sorts grupparbete.) Inte allt för betungande.

Puss!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Käre tid ... du har fullt upp märker jag:) Men ni läkarstudenter får väl ta och lära er bli stresståliga och kunna göra massa grejer samtidigt så det är ju bra att det kör igång med en rivstart!! Och sen att ni lär er handkas med spriten också - fantastiskt!! Kram:)

2010-01-22 @ 21:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0