Peppar upp mig själv

Nu ska jag sluta böla över att jag befinner mig sjukt långt bort från mina bebisar och solen i Sydafrika. Det dröjer bara dryga 6 månader tills jag kommer tillbaka. Tiden kommer att gå dösnabbt, precis som den alltid gör. Det viktigaste är väl att jag stannar upp och njuter av det som jag har nu. För att ytterligare hålla modet uppe så har jag designat en egen kalender som jag ska ha med mig i skolan. Har bytt ut fram-och baksidan mot två bilder från resan. Den ena är bilden som postades i förra inlägget och på baksidan så är en bild på mig, Melinda och Mary som skrattar så vi håller på att dö. Jag kommer bli glad varje gång jag plockar upp den ur väskan och ska skriva något. Dessutom så kommer jag att vara glad varje gång jag pillar på min väska för den är nyköpt. Det lär ju vara en kortvarig lycka för jag har en vana att bära md mig på tok för mycket och slita ut mina väskor jättesnabbt. Borde kanske skaffa mig en skottkärra att köra runt alla mina saker på istället.

Idag har jag ägnat dagen åt att springa runt i affärer som en skållad råtta. Jag inledde visserligen med lite fika, men efter det så har det faktiskt bara varit shoppande. Jag var i desperat behov av en ny väska, som sagt. De jag har nu är antingen trasiga eller alldeles för små för att passa som skolväskor. Jag kommer ju förmodligen att behöva knyckla ner en och annan pärm samt tusen böcker. Jag kommer att ådra mig ryggskador och enorma skulder, studentlitteraturen är ju tokdyr. Tur att jag ska bli läkare, lär ju kunna ordna upp det första problemet ganska kvickt. Det andra kommer nog att räta ut sig med tiden.

Förutom min väska så köpte jag även kalendern samt ett par stövlar. Stövlarna var sjukt snygga och grymt opraktiska i snön. Jag är numer glad för att jag ska till Skåne, snön lär smälta och jag kommer att strutta runt i mina ny skor. Bra. Jag hittade en bok om Sydafrikansk mat och sex glas som jag blev förälskad i och köpte. Nu ska jag bara hitta en lägenhet med köksskåp att ställa glasen i.

Jag ska städa nu, därefter kommer Civs för att spela tv-spel och hålla mig sällskap. Kommer att bli kalas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0