Organisk kemi, tvi och fy.

Jag har ännu inte kommit på vad det var som jag hade planerat in idag. Dumt. Sjukt dumt. Istället har jag ägnat hela dagen åt att fräscha upp mina kunskaper (vilka kunskaper?) i organisk kemi. Det går trögt men det går (typ). Det hela började genom at jag var skitförbannad över hur lite jag kunde, mycket produktivt. Nu har jag lugnat ner mig och tryckt in lite av alla kunskap i skallen. Jag undrar om jag verkligen kommer att minnas allt. Det känns som att alla saker har samma namn och samma formel. Same shit different name, som man säger. Jag hatar kemi, känns lovande inför utbildningen. Nåja, får man det hela i ett sammanhang så blir det kanske skitroligt.

Snart ska jag börja dra i mina gamla möbler och avgöra vad som ska med ner till Lund oh vad som får vänta tills jag fixat en helt egen lägenhet. Jag längtar lite efter att få inreda mtt bo helt själv, men jag hoppas samtidigt att det dröjer lite. Vore skönt om jag kände lite folk innan jag sitter helt ensam i en lägenhet och rullar tummarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0