Hopplös och hemlös

Jisses, att hitta boende i Lund (eller omnejd) är verkligen inte lätt. Jag funderar på om det inte var enklare att komma in på utbildningen än vad det är att hitta någonstans att bo. tur att det ändå är hyffsat pendlingsavstånd. Under nollningsveckorna ska jag låna soffor hos diverse bekanta. Jag ska bara meddela dessa bekanta att deras soffor numer är beslagtagna. Oops. Har dock några vänner som har erbjudit sig att låna ut sina bekvämare möbler och öppna upp sina hem för en tillfällig luffarAnni. Mycket vänligt. Vore riktigt trist att missa insparken bara för att jag inte hunnit hitta boende. Känns som om man borde vara med, annars missar man nog mycket och hamnar lite utanför. Nåja, nåja. Nu ska vi inte måla fan på väggen. Kanske hör en skitsnygg kille av sig och vill husera mig. Det vore fint. Ett plus är om han har katt eller hund. Kanske katt är bäst, jag pallar inte rasta hundar i kylan. (Om han går ut och går med hunden så föredrar jag vovve). Känner ni någon sådan (eller känner ni någon som råkar ha ett rum över i Lund/Malmö/Helsingborg/närheten, ful eller snygg - I don't care!) så vill jag ha första tjing! Jag lär vara bästa sambon/kombon (som vi lite modernt säger) ever. Jag kan baka, städa, drar med mig massa tv-spel, jag är kulturell, jag är skitrolig och jag gillar att njuta av ett glas vin/öl/cider/vad-personen-nu-vill-njuta-av, jag sjunger inte i duschen (men alltid annars, det behöver man kanske inte säga lär ju dra ner mitt betyg) och jag tar inte mycket plats! Skitbra. Någon som blev sugen, schyssta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0