Bland aldehyder och ketoner.

Idag har jag börjat få koll på aldehyder och ketoner. Känns lite lovande. Nu är det bara 25 sidor kvar att mala in i huvudet. Kul. Lär behöva läsa igenom dem några gånger till innan kursstart. Det känns i varje fall bra att jag kommit en bit. Jag undra, precis som Nina, om det finns någon "Kemi for dummies"-bok där ute, langa hit den illa kvick i så fall! dock så är kompendiet som jag skrev ut från läkarlinjens hemsida ganska schysst. Förklaringarna känns ganska mycket lättare än de som jag fått tidigare. Sådant gillar jag, jag hatar när saker ska krånglas till. Jag måste dock prata med studievägledaren nere i Lund, jag har ju redan läst 15 hp cellbiologi så jag vet inte om jag ska läsa det igen. Visserligen så är det 18 hp på läkarlinjen, men frågan är vad csn säger om det hela. Känns som att det kan vara värt att fråga och få reda på hur det egentligen ligger till.

Idag har jag haft en mysdag med Frida. Åkte ut till henne och tog lite bilder i snön. Synd att det var skitkallt och blev mörkt så fort. Har inte orkat ladda över bilderna än, men ska göra det senare ikväll. Om jag har tid över så ska jag fixa lite med dem också. Nåja, vi får väl se hur produktiv jag är, just nu är jag skitkall och vill bara ägna kvällen åt att lata mig och äta sjuka mängder mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0