Stå upp för sig själv

Idag har jag gjort något som jag är väldigt dålig på; stått upp för mig själv. Det är egentligen ganska självklart att man ska stå upp för sin rätt och säga till när något inte känns rätt. Tyvärr så finns det människor som inte vågar eller gör det. Man vill foga sig, inte ställa till problem och vet inte om sina rättigheter. Ibland så måste man dock ta modet till sig, det är banne mig inte lätt men belöningen gör det värt det. Sen finns det människor som är precis tvärt om. Som vet varje liten rättighet, kryphål, som utnyttjar alla tillfällen till att gnälla, klaga och tycker synd om sig själva. En sådan människa vill jag inte bli. Jag vill bli bara precis sådär modig så att jag kan säga ifrån när det krävs. Som vågar klaga när något inte känns bra. Som kan kompromissa, som provar innan jag dömer.

Sitter just nu hemma hos Millan, som städar sin lägenhet. Hon är duktig liten donna. Jag ska städa imorgon, då är jag ledig. Därefter blir det högskoleplugg, gosa med lite vänner och träna på kvällen. Känns som en bra plan. Har jag lite tur så kommer kanske mitt paket från Nelly också, det hade ju varit ytterst trevligt måste jag säga. Vet ju visserligen inte om sakerna som jag har beställt passar. Kanske är alldeles för smått eller stort. Jag ska hålla tummarna för att det sitter perfekt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0