Pyssel och inre stress.

Jag är sjukligt stressad! Jag MÅSTE verkligen bända loss mina tummar och anmäla mig till högskoleprovet, för att inte tala om vårdvalet. Jisses, det måste ske illa kvickt. Kanske skulle passa på att skriva under mitt anställningsavtal också. Ja, ni märker. Det är ju banne mig ingen ordning alls på mig. Grattis.  
..
Idag började jag på ett enormt spännande projekt. Eftersom jag plötsligt fick en timme över så vaknade kreativiteten och en väldigt improviserad fotostudio inrättades. Efter att ha svettats som en galning då jag riktat om ljus, utrustning och mitt hemgjorda stativ till bakgrunden, så knäppte jag av lite bilder, förde över till datorn och rusade iväg mot jobbet. Efter att ha gjort min plikt och dragit in ytterligare lite klirr till min kassa så begav jg mig hemåt för att fortsätta med mission "fotostudio a la Anni". Det blev en kamp med ljusriggningen, mitt eget förnuft och redigeringsprogrammet som får paint att verka avancerat. Jag har nu insett att ljuset är en smula för varmt. Efter att ha kliat skallen i flera timmar för att försöka lösa problemet så har jag nu kommit på en eventuell lösning. Ganska simpel sådan, så jag skäms lite över att inte ha klurat ut den tidigare. Givetvis så kunde jag ju ha kikat på färgbalansen i kameran innan jag flyttade runt ljus och stativ. High five, Anni. Nu vet jag visserligen inte om det kommer att fungera, för hur lockande det än är så får jag vänta tills imorgon med att testa. Tänker nämligen inte gå till fotostudion, som lite lägligt placerades på vindsvåningen. Att gå upp på en mörk vind, där någon garanterat har gömt undan ett lik eller någon arg kråka, känns inte som ett alternativ. Seriöst. Jag hade skitit på mig om jag hade försökt. Fega kräk. Nåja, jag har ju något att göra under min lediga helg i varje fall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0