Knäckehäxan!

Frukosten är avklarad. Ett knäckebröd fick fungera som näring till min kropp. Sitter här i mina sunkiga underställsbrallor och ett, tidigare sensuellt men nu urtvättat och dassigt, nattlinne och luktar svett. En vanlig, vettig männsika hade tagit tag i sitt liv, duschat och dragit på sig några anständiga paltor. Jag tänker aldrig påstå att jag är vettig, istället ska jag ägna dagen åt att leva upp till mitt smeknamn, Stinky. I kväll ska jag gå och dansa, så det lär inte vara någon större mening att fräscha till sig, kommer ändå att lukta skunk när det hejdundrande tunga träningspasset är över. Jag borde verkligen träna lite oftare, så att jag slutar att flämta som en jycke vid minsta ansträngning. 
..
Nej, nu ska jag mysa ner mig med en bok och intala mig att det inte finns saker som jag borde göra istället. Försöka förtränga uppsatsuppgiften som ligger och samlar damm, ansökningarna som borde skrivas och telefonsamtalen som MÅSTE ringas. Jag ska skylla på akut och högst tillfällig amnesi. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0