Vaccination, check!

Så här i sviterna av hysterin kring svininfluensan och vaccineringen av dito så passade jag på att ta en runda till infektionsmottagningen och spruta armarna fulla med vacciner. Många har tagit för givet att det är svininfluensan som jag skulle gå och skydda mig mot, men icke sa nicke. Idag blev det twinrix och Rabies, nästa vecka ska jag ta nästa rabiesspruta och om ca 2.5 kommer den sista. Hela proceduren gick finemang, det var bara plånboken som började lipa då notan kom. Eftersom min stackars ekonomi redan var plågad så satte jag in dödsstöten genom att gå till apoteket och hämta malariatabletter, myggstift och andra nyttiga saker inför resan. (Nyttiga saker är alltså medicin mot akut diarré, om jag nu skulle råka ut för dålig mat eller få turistmage, men det kändes inte så himla fancy att skriva det.)
.
Nu ska jag ringa Civs, peta lite på mina plåster och handla upp resten av pengarna på kontot. Onödigt men kul. Undrar förresten om det är dumt att sitta och trycka på stället där man tagit sprutan. Gör ju lite ont, men är samtidigt ganska roligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0