Jobbhelg.

Om några timmar börjar min jobbhelg. Jag är inte sugen. Jag är sugen på att hasa mig fram i pyjamas, dricka varm choklad, läsa barnsliga böcker, se på fördummande tvprogram och sova tills det blir eftermiddag. Tji, fick jag. Vuxenlivet kallar och jag lipar en liten skvätt. Nåväl, man ska väl inte gnälla allt för mycket, det går väl ganska fort när man väl har kommit igång. Så brukar det vara i varje fall.

På måndag är jag ledig, då ska det pluggas högskoleprov tills hjärnan fått träningsvärk! Igår var jag ruskigt duktig, satt mycket längre än vad jag någonsin trodde att jag skulle göra. Tummarna upp!

Nej, jag skriver bara tråkiga struntsaker nu, bäst att ta tag i mitt liv och sluta upp att förneka att det är arbetsdag idag. Buhu. Ska trösta mig med att tänka på mitt nya minneskort som jag har köpt till min kamera. En pyttesak, men en härlig pyttesak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0