Duktig och nervös brud

Nu har jag suttit och pluggat högskoleprov i ett par timmar. Blev ingen tripp ner till stan, regnade alldeles för mycket för att jag skulle sticka ut tassarna utanför dörren. Jag är en dålig höstmänniska, sol och värme är min melodi. Jag borde fly söderut var gång kylan och vintern kommer. Ska bli den mänskliga flyttfågeln, schysst plan. Håller på att pyssla färdigt med mina ansökningar till högskolan, att det ska vara så svårt att besluta sig för vad man kan tänka sig att bli när man blir stor. Nu kommer jag aldrig vara större än två skitar hög, så egentligen borde det ju inte röra mig i ryggen.

Hade precis igång Eva Cassidy och hennes version av Over the Rainbow, tur att jag inte är en mes som nästan börjar att gråta när jag hör på fin musik. Åh, tönt-Anni. Jag ska komma ihåg att köpa in oändliga mängder med servetter att torka tårarna med. Känns lite vemodigt i hjärtat just nu, mycket är på gång, mycket kan förändras. Åh, spännande och otäckt.

Nej, nu ska jag klä på mig oändliga mängder med kläder så att jag kan tvinga mig själv att gå och handla lite vin till kvällen. Slänger upp lite bilder från morgonens töntfotande. Blev inte alls så bra idag. Måste snart köpa in lite riktiga grejer, så att min studio slutar vara improviserad och blir riktig. Humpf.








Puss så länge, darlings.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0