Sur brud

Ikväll känner jag mig ganska sur. Trött, irriterad och lättretad. Utöver det så har jag en kakjävel i ugnen som jag måste passa, så jag får springa mellan köket och datorn annars bränner väl kakhelvetet fast och spisen tar eld. Typisk dålig avslutning på en söndag. Nåja, det blir kanske värt mödan. Förhoppningsvis så är ju kakan god, men man ska aldrig vara säker. Saker och ting har gått snett förr.

Idag är jag sjukt trött på massor av saker. Egentligen så borde jag ta mig i kragen och rensa ut min vänlista på facebook. Jag har tänkt att behålla alla utom de som är nyfikna och elaka - och speciellt de som kombinerar bägge dessa egenskaper. Jag är så jävla trött på att folk ska lägga sig i och prata. Jag tänker inte förse dem med mer informtion om mitt liv än nödvändigt, därför ska de kickas ut från vänlistan. Allvarligt talat, jag fattar verkligen inte varför det ska vara så himla roligt att prata om andra människor? Har folk för lite action i sina egna liv? Är de så jävla tråkiga så att de måste fylla sina samtal med skvaller om alla andra? Jag fattar inte. Jag tycker inte om alla människor, men det betyder inte att jag pratar om dessa. För fan, jag har nog med att sköta mitt eget liv, jag orkar varken höra på eller prata om alla andra och deras skandaler. Så, snälla, rara världen; SKIT I MITT PRIVATLIV! Jag delar bara med mig av de delar som jag vill och det är inte alla som får veta privata saker om mig. Det finns väldigt mycket som jag inte är ett dugg intresserad av att dela med mig av till människor. Så, ta inte illa upp om du inte vet allt som händer i mitt liv - jag tycker nämligen om att hålla vissa saker för mig själv.

Sen blir jag så trött på att bli förminskad och klappad på huvudet. Folk tycks tro att jag är en idiot och helt okapabel till att klara mig själv. Till alla dem vill jag bara säga; Tack, jag klarar mig jävligt bra och är förresten förbannat smart men jag behöver inte glänsa och bevisa det i tid och otid. Jag har ingen lust att sätta mig på höga hästar, skryta, briljera eller rätta. Skit i om jag har roligt, bjuder på mig själv och beter mig barnsligt. Jag gör det med glimten i ögat. Tyvärr ska det alltid komm människor som ska låta så himla säkra på sig själva, som det inte går att diskutera med, som ska berätta hur allt egentligen fungerar. Jag blir så jävla trött. Kan man inte hålla munnen stängd någon gång? Varför ska man få andra att känna sig dumma? Ja, skit i om jag råkar säga fel eller gissa fel, man behöver inte alltid visa att man är bättre och smartare. För det är nog fan inte fallet i de flesta fall.

Ja, egentligen ville jag bara säga att jag är jävligt arg. Mest på mitt exkex. Ja, jag borde skita i honom. Jag vet att alla tycker det, men sensmoralen i hela det här inlägget har ju varit att jag vill att folk ska skita i att berätta för mig vad jag ska göra. Så därför tänker jag fortsätta att vara en jubelidiot och umgås med honom. Fast inte just nu, för just nu är han trög.

Bara för det så lägger jag upp en bild där jag har på mig glasögonen som han hatar.

Kommentarer
Postat av: Josse

"Screw them if they can´t take a joke!"

Kommer inte ihåg vem som sa det men det är ett bra citat iaf=)

2009-11-10 @ 00:27:51
URL: http://skywise86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0