Sömntrubbel

Jag mste säga att det känns lite dumt att vara skittrött hela dagen och sedan bli pigg när man ska sova. Just nu känns det som om jag skulle kunna vara vaken hela natten och ändå pipa iväg till arbetet, pigg som en mört. Nu vet jag att så inte är fallet, så fort klockan kommer att närma sig morgon så kommer jag att vara trött, oavsett om jag sovit hela natten eller ej. Vansinnigt dumt, eftersom min ordentliga sida talar om för mig att jag ska gå och tvinga mig själv till att somna. Min oansvariga, barnsliga sida anser att en påse ostbågar, en dålig film och en kopp kaffe känns som ett hippare alternativ. Eftersom de glada tonåren är förbi sedan länge så får man inte välja alternativ 2 längre. Jag är förpassad till duktighetsalternativen för resten av mitt liv. Tråkigt nog så stannade min hjärna på "arton år och skitparty gymnaisebrutta" så jag har inte riktigt fattat de sociala spelreglerna och väljer ibland fel alternativ. Det hade kunnat vara jättenajs om man inte helt plötsligt hade fått stå för en hel rad konsekvenser som man slapp förr. Var man ung och naiv så kunde man alltid skylla på det, nu ska jag helt plötsligt skylla mig själv. Förbannat tråkigt, det är ju helt meningslöst att bli äldre än nitton. Jag ska genast gå till en pantbank och lämna in ett antal år av mitt liv, i pant vill jag ha ansvarsfrihet och snygga tuttar.

Imorgon är det möte och arbete, när jag är färdigjobbad så blir det en sväng förbi Jessica och senare på kvällen så ska jag ta tag i alla måsten som hopat sig. Att förneka dem fungerar nog inte längre, surt nog.

Sömnlösheten gör mig kreativ om inte annat. Här är en bild från helgens maskeradoutfit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0