Nedräkningen har skenat iväg

Hallå, vad är det som händer? Sist jag kollade så var det flera veckor kvar men nu så kan jag räkna dagarna på ena handen! Sista jobbdagen är över, nu återstår det bara några dagars väntan och sedan blir jag tvungen att bekänna färg. Kommer att vara skitskraj, men förhoppningsvis blir det ett förbannat häftigt äventyr! Det känns ändå bra att veta att här hemma finns det så mycket underbart att återvända till. Familj, vänner och drömmar. Kärleken har tagit snipp, snapp, slut. Typ. Det står på standby i varje fall, det passar ju inte in i livet precis nu. Jag får plocka upp de lösa trådarna när jag återvänder hem.

Det är lite lustigt, idag förstod jag för första gången att jag faktiskt ska åka. Jag ska sätta mig, helt jävla själv, på ett plan och dra söderut. Efter förbannat massa timmar ska jag kliva av och mötas av en skylt med mitt namn och några främmande människor. Jag hoppas lite att jag inte kommer att vara den enda nykomlingen, känns alltid bättre om det är fler som sitter i samma båt. Är lite rädd för att de andra ska vara så tajta. Eller om de är torrbollar. Eller.. om det knappt är några där. Ja, det kan bli hur mycket knasigt som helst. Eller så blir det helt underbart. Om en vecka vet jag. Några dagar senare får ni också veta...

Kommentarer
Postat av: Nina

Åh, det kommer bli jättebra! Alla nya erfarenheter i bagaget när du kommer hem, hur kul som helst! KRAM!

2009-11-08 @ 22:30:57
URL: http://ninsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0