Tråkiga, tråkiga skolan. Tråkiga, tråkiga livet

Okej, jag har insett en sak idag. Min utbildning är så JÄVLA tråkig. Om jag sedan skulle bli klar med den, ja då kommer mitt jobb att bli ÄNNU tråkigare. Jag ska alltså sitta och spotta fram urtrista vetenskapliga rapporter, som ska skrivas på det urfåniga akademiska skrivsätt som vi lärt oss idag. Störtlöjligt. Om jag någon dag blir en tråkig professor som kräker fram massa vetenskapliga artiklar så blir jag rädd. Seriöst! Det finns inget värre än alla dessa snubbar och damer som ska vara fina i kanten och skriva så himla korrekt och invecklat. För mig är det skittöntigt. Inte i den bemärkelsen att deras jobb i sig är fånigt, men jag tycker att det är jättetöntigt att anse sig vara lite bättre än alla andra.  Usch och fy! Jag villvillvillvillvill inte plugga mitt program mer. Det är inte alls intressant, inte för mig, och därför så lär jag mig inte. Jag kan lite till tentorna, men sedan flyter allt iväg. Det mesta är bara tråkigt.

Eftersom pluggandet är tråkigt så har jag inte så mycket gemensamt med mina klasskompisar. Så, mina diskussioner med dem blir tämligen urvattnade. På så vis så har jag inte så mycket umgänge heller. Jag måste seriöst vara tråkigast i hela, jävla  Lund. Fy, fan! Jag vill flytta hem. Sitta här och uggla är ju inte så himla party. Jag har inte något intresse av att lära känna folk, att försöka komma in på en roligare linje eller egentligen att göra något alls. Jag har helt enkelt tappat min gnista. Jag tror att jag ska sitta här på min bak och ruttna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0