En helg som gett mig orken tillbaka

ÅH! Det är så underbart att ha vänner. Jag är så glad att Petra och Moppa kom till mig i helgen. Det har varit så himla roligt, ett perfekt sätt att vila upp sig. Trots att v har varit uppe sent, hittat på massor av saker och inte alls vilat så känner jag helt återtälld. Jag är lugn och utvilad. Det känns härligt att ha fått umgås med människor som jag gillar i min nya hemstad. Trots att det är jättekul att åka hem och träffa alla så är det nyttigt att umgås med dem här. Det gör att jag längtar hem lite mindre, för då får jag positiva saker som jag förknippar med Lund.

Efter att Moppa och Petra åkt hem idag så åkte jag hem och bytte strumpor och skor. Därefter blev det cirkusträning. Jag funderade på att strunta i att åka dit, för jag var ganska trött (regnet suger musten ur mig, hur utvilad jag än är). Dock så bestämde jag mig för att ta mig dit, jag visste att jag skulle ha ångrat mig annars. Nu i efterhand så är jag glad att jag bestämde mig för att åka dit. Åh, jag blir så glad av att träna. Idag gick det jättebra. Det är så KUL! Jag känner mig inte jätteduktig, men det gör inget. Förr så har jag känt att jag måste vara duktig hela tiden, men när jag är på cirkusträningen så gör det inget om jag gör fel. Det är skönt att släppa lite på sina krav. Jag vet att jag fortfarande har svårt att vara nöjd med mina prestationer i de flesta andra avseenden, det är något som jag vill arbeta bort. Att vara på cirkusträningen ger mig ett steg i rätt riktning. Men, jag måste våga utöva detta i mitt vanliga liv också. Fast, hey! jag har tagit ett steg i rätt riktning. Håll tummarna för att jag ska våga ta steget och bli mer självsäker i allt jag gör.

Nu blir det snart nattinatt

Kommentarer
Postat av: Moppa

Tack för en sjuuuuuuukt bra helg babe!

Låter som om du också tog inspiration av diskussionen vi hade att man inte måste vara så jävla duktig konstant :). Bra! För i längden orkar man inte det och biter sig själv bara i svansen.

Puss!

2009-03-09 @ 11:08:23
URL: http://www.moppa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0