Analfabet?

Jag läste igenom ett inlägg som jag skrev igår. Mycket känsloladdat och mycket svårtytt. Detta berodde dels på att jag ska måla in mig med liknelser och vara märkvärdig, men också för att jag bytt plats på bokstäver, stavat fel och struntat i lite ändelser.

HALLÅ!?!?! Vad händer? Jag som är petig med stavning. Varför blir jag analfabet varje gång som jag ska skriva om något känsligt? Finns det någon form av läs&skrivsvårigheter som täcker känslomässiga felstavningar? Jag fattar ingenting. Bevisligen så klarar jag inte av att hantera känslor. Vanliga människor hade bara accepterat att de måste förändra sig lite. Jag sitter och storbölar över min stora insikt och får för mig att skriva långa haranger om detta. Någonstans under skrivandet så slutar min hjärna att fungera. Jag byter ordning på bokstäverna och slipprar runt på tangenterna. Ord som "jag", "nej", "ska" och andra pluttinuttord blir svårstavade och konsekvent felaktiga. Jag ställde nyss en diagnos på mig själv. Eftersom mina felstavningar oftast uppkommer i samband med att jag blir lipig och känslig så är det förmodligen så att min hjärna är gjord av socker. När jag börjar att böla så löses hjärnan upp och sockerkletet skvalpar omkring i skallen. Så måste det vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0