Uppdatering från en vråldålig standbybrud

Okej, att stå på standby är inte så himla enkelt. Det hela rasade redan på jobbet, även om det inte riktigt räknas. Att vara social och skratta med jobbarkompisar är en befrielse. Det är nytt, fräscht och avslappnande. Dock så spolierade jag det hela genom att stöta på en gammal bekant och prata sönder min bussresa, därefter blev det fika med Civs. Så min plan på att ligga i vänskapligt ide över sommaren fungerade dåligt. Dock så känner jag mig ganska nöjd ändå. Jag blockarer lite och jag har faktiskt lite bearbetning inom mig. Det behövs! Jisses, det behövs verkligen. En nybakad psykolog hade förmodligen sprungit av sig sina ben för att få skrynkla min hjärna lite. Damen är ganska förstörd, väldigt störd och ofantligt komplex. Hur mycket jag än kan sociala regler och även om jag kan skilja på rätt och fel, så går det fan inte att utföra i praktiken. Jag måste kroniskt göra allt fel, det kan väl inte vara friskt? 

Nåväl, nåväl. Det hela kommer att få ett vackert slut. På något vis, jag har börjat att smida lite planer. Oerhört spännande. Än har ingen fått veta. Jag gillar hemligheter. Sådana hemligheter. Vore himla synd annars, hela jag är proppfull med mer eller mindre skamliga hemligheter. En dag ska jag använda all drama till att skriva en såpopera (hemligt baserad på mitt liv) tyvärr så är risken stor att alla tycker att den är överdriven. 

Nej, nu ska jag förstöra min sociala isolation, som säkert varat i 3 timmar nu, genom att masa min bleka, feta och sladdriga röv till akrobatikträningen. Ett par blåmärken är nog bra för moralen. Måste påminna mig själv om att skaffa en moral så att blåmärkena kommer till nytta. 

Kommentarer
Postat av: Frida

Berg är till för att bestigas och bakom molnen är himlen alltid blå och solen strålar.

Saknar dig min lilla skrutt. Jag väntar otåligt till sommaren är slut så att jag får träffa dig. Hade dock hoppats på en liten tripp till Köpenhamn eller iaf en heldagsfika på något deppigt fik som lysses upp av din blotta närvaro någon stans i nedre delen av Sverige. När du har krypigt ut ur dit ide kan du väl på bästa möjliga sätta kontakta mig. För jag behöver lite Anni, lite kaffe och lite cigaretter på en bänk i solen, (eller i regnet, spelar inte så stor roll). Kärlek till dig!

Frida

2009-06-17 @ 21:39:57
URL: http://fridaandersdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0