Livet suger kanske, men det är oslagbart ändå.

Solen har kikat fram bakom regntunga moln, precis som mitt humör och min livsvilja. Jag har kanske förlorat något vackert, men jag får inte glömma allt det fina som finns kvar här hos mig. Den här helgen har varit en hyllning till allt det jag älskar: vänskap, värme, närhet och kärlek. ibland måste man stanna upp och vara lite tacksam. Det är jag just nu.

Igår tog jag mitt pick och pack, klev utanför dörren och begav mig till Jenny för grillning och mys med vännerna. Det var en lagom skara människor, precis de som jag ville ha omkring mig. Vi började kvällen med att äta absurda mängder med mat! Jag var extremt nöjd! Därefter blev det lite vin, film, snackande och mysande. Vi sov allihop i en lång rad, utspridda på massor av madrasser. Det var lite som at vara tolv år gammal och vara på pyjamasparty. Underbart! Morgonen efter inleddes med en myspysfrukost och sedan bussen in till stan. Ja fick kila iväg och mata kissen som jag har passat. Var ganska seg och trött så det var hårt att släpa stegen till affären och sedan till bussen. Nu sitter jag ute på Campus med delar av skaran från gårdagen. Vi har sett på lite film, ätit glass, fixat varma mackor och njutit av varandras sällskap. Det här är en bra dag. Just nu ska jag lägga undan allt tungt och bara njut av livet som det är, här och nu.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0