Varma kvällar och skönsång

Jag sitter just nu i lägenheten som min syster hyr över sommaren, med alla fönster på vid gavel. Det är verkligen OTROLIGT varmt ute (och inne i den pyttelilla ettan). Jag klagar verkligen inte, jag är en människa som älskar värme. Visst, jag blir slö, trött och lite långsam men jag föredrar det framför stelfrusna leder och hackande tänder. Har lyckats kyla ner mig med massor att dricka, vilket är ett måste för att undvika solsting. Har nämligen mått lite illa efter allt för många och långa dagar i solen. Bäst att ta hand om sig själv, så att man till fullo kan njuta av sommarvärmen.

Idag har jag traskat runt på gatorna i Helsingborg och inhandlat ett par härligt sommarröda tygkor. De passar jättebra ihop med solglasögonen som inhandlades i fredags, hemma har jag även en röd väska som kan matchas snyggt med både brillor och pjuck. Ska bli kul med lite färger! Efter att ha gjort stan osäker så blev det ett par timmar på stranden, med bad och solning. Tror nog att det gav lite resultat, men vi får väl se om allt färg har lagt sig till morgondagen. Annars så kommer jag att se fräscht solbränd ut när jag kommer tillbaka till jobbet. 

För att avrunda Helsingborgsvistiten, då jag ska hem ganska tidigt imorgon, så åkte vi över sundet för att ät middag. Det blev en lyxig måltid på en italiensk restaurang i Helsingör. Inte fy skam, värt varje krona! Jag tackade min lyckliga stjärna för att jag har jobb och inkomst så att jag kunde unna mig detta. Nu ska jag mysa lite i min soffa, som tjänstgör som tillfällig säng, därefter blir det nanade. 

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0