Vänskap och sömnlösa nätter

Inatt blir det en sömnlös natt. Lite typiskt, hade tänkt vara pigg och utvilad imorgon. Känns inte riktigt som att det kommer att fungera. Ber på förhand om ursäkt för eventuella felstavningar, då jag är trött och utmattad. Ikväll är jag mycket tacksam över en sak: Vänskap. Att jag har förmånen att bo nära många av mina vänner och att kontakten finns kvar med de som bor längre ifrån. Det är en enorm befrielse att kunna springa hem till någon, mitt i natten, när man behöver tröst. Att gråta mot någons axel, oavsett tid på dygnet. Att veta att det alltid finns dörrar öppna, famnar redo och händer som kan torka tårar. Vilken extrem trygghet. Att det kommer uppmuntrande ord, men också hårda sanningar. Sådant man inte vill ta in, men vet är sant. Sådant som man måste höra. Det är jag tacksam för ikväll.

Till alla er som kan sova:
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0