Vad ska man egentligen välja?

Livet är fullt av val. Mest dumma val. Sådana som man inte har en aning om vilket alternativ som man föredrar. Ibland är det för att bägge lockar. Ibland är det för att bägge är skräp. Skräpskräpskräp. Ibland så är man bara oengagerad och vill skita i vilket. Just nu står jag med ett från var kategori.

Nr 1- bägge är lika lockande.
Snart har högskolorna och universitetet granskat alla anmälningar och lottat fram de lyckliga få som ska få börja plugga. Damen har sökt en av de utbildningarna där det är svårast att kunna knipa en plats. Givetvis. Varför ska jag göra något enkelt. Så mitt ena alternativ är, om jag antas, att plugga.
Alternativ nummer två är lite hyschpysch egentligen. Men det handlar om att se sig om i världen. Det lockar tusan! Dock så borde jag tacka ja till min utbildningsplats om jag får den. Fast gör jag det så vet jag inte när jag skulle ha tid att genomföra detta alternativ. Ett mycket jobbigt I-landsproblem.

Nr 2- bägge känns som kräk
Okej, simpel fråga. Singel eller ej? Glamourdrottningen Anni börjar att känna sig grådaskig och uttråkad. Helvilda partynätter med ömmande fossar efter stilettklackar, för mycket dans och vingliga steg känns inte alls lika upphetsande som det gjorde för två månader sedan. Det är lätt att börja blicka efter någon att hålla i handen, gosa i soffan med och pussa på. Tyvärr så är alternativet på listan lika lockande som att hångla med en dammsugarslang. Inte för att jag inte tänder på karln, men för att jag blir så förbannat uppretad så fort jag tänker på honom. L  Y D    M I G   N U, dumjävel. Känslor eller ej, jag står inte ut med honom. Valet borde vara lätt- skit i den mannen. Check. Men helt plötsligt hamnade jag mitt i singellivet, det var väl inte heller så lockande. Hur väljer man i den här frågan. Leva med eller leva utan någon som man varken kan leva med eller leva utan. En svår karamell, right.

Nr 3- jag orkar inte bry mig
Nästa vecka ska jag och Fia iväg på äventyr. Vi hade planerat Amsterdam, men det verkar att bli meckigt. Frågan är då- vart ska vi nu? Vi funderar på Berlin, men jag har faktiskt inte ork att engagera mig i frågan. Inte just ikväll. Det som spelar roll är att vi gör något, vart vi hamnar rör mig inte i ryggen. Det är sällskapet som gör resan, inte destinationen.

Sov sött!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0