Soligt och somrigt

Idag är det ett underbart soligt väder. Snart ska jag ta mig i kragen och packa väskan. Idag styr jag kosan mot Helsingborg. Min syster ska få besök av en glad blondin. Ikväll ska vi ut och dansa, vilket ska bli himla trevlig. Jag vet att jag ondgjorde mig över det igår, men sen var jag ofantligt gnällig hela gårdagen. Jag anser visserligen att jag har all rätt i världen att vara gnällig, men misstänker att alla inblandade i mitt liv inte håller med mig.

hur som haver. Idag ska jag njuta av solen, spendera hutlöst många timmar på ett tåg och därefter umgås med min syster. Jag ska berätta lite om mina framtidsplaner för henne och se om hon gör tumme upp eller tumme ner. Spännande, får man ändå lov att säga. Det kommer att bli lite pusslande med mina planer, för det finns lite som man måste ta hänsyn till. Det vill säga ev. studieplats och ekonomi. Jag väljer dock att ignorera dessa två faktorer just nu. Det löser ju sig alltid på något vis, right?

Ska snart ringa lite kompisar och fråga om vi ska lägga oss på stranden innan jag tar tåget. Vore inte fel att få sola och bada lite innan man ska sitta i en stekhet tågvagn och fördriva tiden med ingenting. Man får inte vara dum, vettni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0