Mysiga, mysiga fredag!

Åh, lilla lägenheten börjar att kännas hemtrevlig och mysig. Jag ska snart kela ner mig under mitt täcke och slötitta på tv en stund. Eftersom jag har ont i halsen och är allmänt hängig så blir det hemmafredag för min del. Jag tror att mycket beror på luftombyte och flytt, det tar faktiskt mer på krafterna än vad man tror. Allt det nya, alla ställen som man ska hitta till. Idag cyklade jag faktiskt hem från centrum, har bara tagit bussen tidigare, så det var ett stort framsteg. Det tar inte alls lång tid att cykla, så jag ska väl kanske göra det till en vana. 

Fredagen har på det stora hela varit underbart mysig! Morgonen började väl lite sisådär, för jag kände mig inte alls bra - halsen är alltid värst på morgonen. Min körtel på vänster sida (eller är det min halsmandel, kanske?) är jättesvullen. Faktiskt så svullnar halsen lite titt som tätt, otroligt frustrerande. Jag bestämde mig för att sova liiite, liite längre än vad jag brukar och istället vara effektiv när jag väl stigit upp. Planen fungerade utmärkt. Jag var påklädd och klar lagom till det var dax att hoppa upp på cykeln. jag lyckades faktiskt komma i väldigt god tid, så på måndag kan jag nog vänta ytterligare några minuter innan jag cyklar. 

morgonen inleddes med föreläsning. Vi hade en annan föreläsare idag, en riktigt festlig typ. varken han, eller den föreläsare som vi brukar ha, sätter sig på höga hästar eller försöker briljera med all sin kunskap. De är roliga, schyssta och vill verkligen att vi ska lära oss. det är härligt, man hade lika gärna kunnat få föreläsare som älskade att höra sina egna röster och bara tyckte att vi var små skitar som inte fattade något alls. Hur som helst, det var en 3h lång föreläsning om bakterier. Kanske inte så himla upphetsande, även om jag tycker att det är intressant som tusan. Vi fick 2 raster, så tiden gick jättesnabbt. Vid 12-tiden så traskade jag och Ola ner till centrum. Vi gick och kikade i någon affär och sedan gick vi och handlade. Eftersom han ska vara här i helgen så ville vi mysa till det lite, trots skral ekonomi. Vi bestämde oss för att äta tacos ikväll, jag hade redan quornfärs hemma, så vi köpte krydda och lite grönsaker + det som tagit slut i kylskåpet (bananer och mjölk). efter det så skickade Ola iväg mig för att köpa glass till honom på Hemmakväll och han gick till systemet för att handla lite vin och några öl. 

När vi kom hem igen (efter att jag så duktigt cyklat!! ola åkte buss) så tog jag en macka och sedan satte vi oss och spelade Kingdom Hearts. Alltså, om ni har playstation 2 och inte har spelat det spelet - gå och köp det, nu!! Jag har verkligen nördat ner mig! I vanliga fall så brukar jag bara spela tv-spel någon gång ibland. Ni vet, när det är regnigt och trist, man har inget att göra och man känner sig lite hängig. Dock så har Kingdom Hearts fått mig att spela en smula oftare än så. Det blir någon timme i veckan, vilket är en hel del för att vara mig. Nåja, vi spelade ut Kingdom Hearts, så nu ska vi börja med 2:an. Skönt att det finns en uppföljare, annars hade jag blivit lite ledsen. Det är nästan som med böcker, jag älskar att läsa men AVSKYR att läsa ut böcker. Det blir så tomt när boken är klar, historian är slut och man ska liksom vara nöjd. Så ska man börja med en ny bok och det tar ett par 50 sidor innan man vant sig vid karaktärer, författarens språk och känner att boken är sådär mysig. sen går det så fort... och vips, så är boken slut. Usch och fy. 

Åh, nåja. Ola diskade upp och jag pysslade lite med mitt. Därefter började matlagningen tillsammans med ett glas rött. Det blev en trevlig middag med en kall öl och mycket skratt. Det är faktiskt helt fantastiskt att kunna umgs mycket med Ola. Från början så visste jag inte alls hur det skulle kännas, risken fanns ju att vi skulle tröttna på varandra. under hela vår tidigare relation så har vi alltid bott långt ifrån varandra och har haft svårt att träffas flera dagar isträck. Någonstans så fanns det en oro för att vi skulle börja bråka och tycka att det var jobbigt att umgås så tätt, men hittills så har det gått kalas. Faktiskt så känns vår relation bättre än någonsin. 

Nu har vi mest myst runt i lägenheten och tittat lite på Bert, ganska roligt att se den serien igen. Kommer ihåg att jag tittade på den när jag var yngre, man uppfattar den lite annorlunda nu när man är äldre. Dock så fixar inte jag när det blir för pinsamt i en film, jag tycker att det är skitjobbigt, så jag har varit tvungen att gå bort och göra andra saker lite då&då. 

Nyss så gick ola till bussen, han ska jobba på puben ikväll. Han ska tydligen stå lite i baren och sådant. Det kan säkert bli jättekul! Jag hoppas verkligen att han trivs. Nästa gång som han jobbar så ska jag nog gå och hälsa på honom, se hur det går och sådant. Ska väl kanske också anmäla mig till att hjälpa till med något på nationen, men vi får se. 

Nej, nu blir det lite mysstund för mig.

Kommentarer
Postat av: Maria

Fredagar är så härliga :)

2009-01-23 @ 21:32:09
URL: http://soloma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0