Knasig tv, men underbart kök!

åh, tv:n har valt att knasa sig. är något med boxen. Nåja, jag ska nog titta på film istället. Tänkte sätta igång Sleepy Hollow, blanda till lite fruktsallad (eller äta chokladdoppad frukt..) och kränga på mig mystofflorna. Pyjamasbyxorna är redan på och lägenheten är så mysigt varm, det är helt underbart att få kura inomhus till en bra film när man vet hur ruggigt och kallt det är utanför fönstret. M-m! Jag kan dock inte låta bli att bli ledsen över alla stackare som tvingas vara ute i kylan, fy vilket liv! Jag blir verkligen illa till mods när jag tänker på alla uteliggare, alkolister och andra missbrukare. Det är hemskt att människor inte har ett hem, fast samtidigt så vet jag att de som missbrukar måste inse sina problem innan det går att skapa ett hem till dem. Dock så brister hjärtat på mig, när jag tänker på att människor ska tvingas att leva i misär. Jag undrar ibland om det är normalt att lida så mycket med andra männisor. (Liksom, inte medlidande, utan verkligen, verkligen känna sorg och få ont i själen när jag ser någon annan må dåligt). Jag vet inte om det är ett straff eller en välsignelse (finns det något ord som betyder samma sak men låter mindre religöst?), för jag är lycklig över att ha förmågan att kunna förstå andra människors känslor men samtidigt så känns det ibland som att det hade varit skönt att inte bli så ofantligt betagen i varje männsikas livsöde. Jag skulle kunna lipa mig igenom dagarna om jag bara tänker på människor som fått utstå mycket, blödig kanske?

Anyway, nu kom vi in på ett rejält sidospår. Jag skulle ju bara klaga över min tv en liten stund. Det känns lite dumt att klaga nu, över något så lyxigt som en tv, jag ska nog bannemig ägna resten av kvällen åt att vara tacksam. Det borde man vara oftare. ännu mer tacksam ska jag bli när pojkvännen kryper ner jämte mig inatt, vilken välsignelse det är! en människa som man kan känna sig så trygg med. Ja, tacksam var ordet. tänk, så bra man har det egentligen. Här sitter jag, i en varm, mysig och ganska snygg lägenhet med världens toppenkök! trots att den inte ligger megacentralt så är jag sjukt glad att det var den här jag fick. Just att köket är så fräscht gör att jag hellre har den här lägenheten än någon mer central. På tal om det, jag kan ju visa upp mitt kök:



Så, mitt kök och min ytterdörr. Till höger om dörren finns en liten sovalkov, där sängen står. Fotot är taget från det andra rummet, som rymmer soffa, tv, dator och matplats. Ganska komapkt leverne, men det är perfekt för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0