Gamla vänner kan vara en lisa för själen

Åh, jag är så himla glad just nu. Trots att jag mår urkasst och misstänker lätt feber. Idag började Niklas att prata med mig på msn, vi har inte pratats vid på ett år, senast jag hörde av honom var då han tog mobilen från Ola och fyllesnackade med mig, då de var ute på krogen tillsammans. Niklas och jag brukade ha en superbra relation innan, jag kunde verkligen prata om ALLT med honom, vi pratade i telefon i flera timmar varje dag. En fantastisk vänskap. Tyvärr så gled vi ifrån varandra, men nu så hoppas jag verkligen att vi kan ta upp den relationen igen. Han har flyttat till min gamla hemstad, så när jag ska hem och hälsa på så ska jag träffa Niklas. Har lovat att ta upp Ola också, så att vi tre kan gå ut och ta en öl ihop. Fruktansvärt mysigt. Det gjorde mg glad. 

Igår ringde Rasmus och pratade en stund, det gjorde mig också väldigt glad. Sådana småsaker betyder jättemycket nu. Frida och Jennifer som skrivit uppmuntrande ord här - det betyder kalasmycket! Det är ett helt äventyr att vara här nere i Skåne utan koll på vart man ska gå, hur man bäst ska lära känna folk eller vad man ska göra ensam i lägenheten. Jag känner att det blivit bättre och bättre, så snart kommer det nog att kännas som att mina 34 kvadrat är hemma. Jag hoppas.

Det som stör mig just nu är att min mjölk är slut. Eftersom jag känner mig tung i huvudet och har ont i hela kroppen så ORKAR jag verkligen inte gå och handla mjölk. Affären är bara några hundra meter bort, men jag vill verkligen inte ut i mörkret och kylan. Jag köper mjölk imorgon istället, cyklar ändå förbi affären när jag ska hem från universitetet. 

Nu blir det lite tv-mys och kanske lite bokläsning. Hörs senare, när jag blivit uttråkad igen.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Nu är jag hemma efter en otroligt intensiv vecka ... suck och pust och stön ... träningsvärk i hela HELA kroppen. Snart kommer en uppdatering på min blogg!! Hoppas att du har fin fint nere i Skåne och att du får en skön helg! Kram

2009-01-23 @ 18:36:53
URL: http://attvaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0