Äventyren i Linköping

Hej igen! 
Nu har jag släpat mig hem från nyårsfirandet. Var ganska lugnt för min del, skönt och välbehövt. Bara mysande i trevligt sällskap. Tråkigt nog så var resan upp till Linköping inte lika lugn och mysig. Massor av platser på tåget var dubbelbokade och folk stod, satt och rörde sig vart hän man än kom. Helt tokigt! När jag hoppade på så haderedan Ola, Kalle, Micke, Maja, Lisa och Frasse (de två sistnämnda var värdarna i Linköping) redan rest i ungefär en timme. De hade blivit förpassade till förmaket till en av vagnarna. Där fick vi trängas och försöka sitta på den lilla yta som kunde erbjudas. Väskorna fick vi lämna intill väggen i vagnen, dock så fick vi själva inte plats där. Resan upp blev varm, trång och lite påfrestande. Efter en timme så fick vi reda på att det var folk som blivit bestulna på tåget också, så det blev inte direkt trevligare att resa. 

Hur som helst så kom vi fram, tog bussen till Lisa och Frasse och sedan beställde vi hem pizza. MYCKET uppskattat. Efter det så såg vi på "En vampyrs bekännelse", inte någon höjdarfilm kanske, men ändå lite kult. Blev lite allmänt mys och youtubande innan vi kröp till kojs.

Igår så gick vi upp sent, gick och köpte chips, spelade tv-spel, gjorde oss fina och sedan hade vi nätt nyårsfirande hos Lisa och Frasse. Några ytterligare gäster trillade in och det blev lite ölspel och lite allmänt struntpratande innan tolvslaget. Jag, Ola och de andra skåningarna gick ut för att dricka bubbel och se på fyrverkerierna. Det var ganska mysigt faktiskt. Runt 1-tiden så gick vi till en korridorsfest, men det var inget vidare drag där, så vi gick efter någon timme. Tillbaka i lägenheten så blev det lite "matlagning" (pasta och rostemackor!) och omorganisation av sovplatser. När vi alla kommit till rätta så somnade vi som stockar, härligt!

Idag så har det varit en seeeg morgon. Vi gick och köpte gorbys och panpizza till frukost och sen såg vi på scream. Filmen är sämre (och därför även bättre) än vad jag minns. Underbart! Vid 17-tiden så var det hög tid att ta bussen till statonen och sedan tåget hem. Ola pussade mig hejdå innan jag skuttade av vid min station och tåget rullade sedan vidare med honom och de andra skånegossarna. Själv bar jag min väska mot bil och hemfärd, mycket skönt men lite vemodigt. Jag hade gärna spenderat ytterligare dagar i mannens närvaro. 

Nu blir det lite vilande, imorgon är det arbete som gäller. Gny och gnäll.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0