Underbara fredagen!

Åh, igår hade jag verkligen en KANONDAG, precis en sådan dag som jag behövde. Jag har känt mig lite isolerad i lilla lägenheten, inte så konstigt kanske. Är i en helt ny stad och känner inte en kotte. Men nu verkar det som att det lossnar lite. Imorgon ska jag nog till Malmö och träna t.ex.

Jennifer: Jag är jätteglad för att du uppskattade kommentaren, för jag menar verkligen varje ord jag skriver. Jag tycker verkligen att du är jättecool! 

Jag måste bara få berätta lite om gårdagen. Jag var på novish-sittning på nationen som jag är med i. Det är en sittning för nya studenter, jättetrevligt. Trots att vi inte var sådär jättemånga så hade vi ändå superroligt. Vid mitt bord satt det massor av utbytesstudenter, så vi försökte översätta alla sånger som vi sjöng. När man översätter sånger så förstår man verkligen hur fåniga de egentligen är. Men, vi hade jättekul! Var himla skönt, för det var inga som hinkade i sig alkohol eller blev fulla och jobbiga. Visst, det blev ju en öl eller två till maten, eller vin om man hellre ville ha det.  Det var supergod trerätters, jag kände mig bortskämd. Både jag och Ola gick dit, men hamnade vid olika bord. Det kändes faktiskt bra, för hade vi hamnat vid samma så hade vi nog mest pratat med varandra. Nu fick jag istället ta kontakt med de som satt runt mig. Satt jämte en av förmännen, hon var jättehärlig och fick mig väldigt intresserad av att börja hjälpa till i något utsott. Kunde kanske vara kul att jobba lite på sittningarna? Mitt emot mig (satt på kanten, så jag hade bara en bordsdam) satt en kille från Tyskland och en tjej från Frankrike. De var trevliga, men kanske inga jag kommer att umgås med mer. Däremot så fanns det två tyska tjejer vid bordet som jag pratade en hel del med. Trots att det tog en stund att vänja sig vid engelska med tysk brytning så förstod vi varandra bra. Jag menar, de lär ju ha svårt med min svengelska:P En av dem gillade jag jättemycket, så när vi sedan gick till nostalgibaren (alla från sittningen) så umgicks vi en hel del där, dansade och pratade. Jag pratade och umgicks även med en annan av förmännen och toastmastern ute på puben, var himla roligt. Pratade om allt och ingenting. De är verkligen jättesociala och härliga människor. Pratade lite foto, objektiv och kamera med fotografen från sittningen med. 

Så, igår var jag lycklig. För första gången så kände jag att jag trivdes superbra. Jag behövde verkligen en bra kväll, för ibland har jag känt mig så hopplöst ensam i min lägenhet. Nu har jag pratat och umgåtts med massa andra människor. Och även om jag kanske inte umgås med dem igen (men det hoppas jag att jag kommer att göra) så var det ändå skönt att få prata med lite folk. Jag har ju ofta Ola som sällskap, men när han är den enda känner här så glömmer jag bort att uppskatta hans sällskap. Eller jag uppskattar hans sällskap, för det är det enda sällskap jag har haft tidigare, men jag har inte uppskattat att det var OLAS sällskap. Lite luddigt kanske, men nu tror jag att jag kan börja uppskatta hans närvaro för att det är han och inte bara för att det är någon. 

Nej, nu ska jag göra frukost till min sjusovare. 

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Va skönt att det har lossnat lite! Nu laddar jag inför en ny vecka i Halmstad och hoppas att den kommer bli bättre än förra veckans elände ... känner mig faktiskt lite avis på ditt studentliv, träffa nya människor och så ... det verkar spännande och kul! KRAM

2009-02-22 @ 13:45:03
URL: http://attvaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0