Trollunge

Så, nu har jag klivit upp ur sängen, äntligen! Har varit vaken i ett par timmar, men valde att ligga kvar i bädden med en bok. Det är ju helt underbart. Varför är inte alla mina dagar som denna? Jag har konstant undvikit speglar sen jag reste mig från täcken och kuddar. Anledningen r att jag ser ut som ett troll idag. Tröttögon och stort hår, jag är skönheten själv. Snart kommer Ola, nu kommer det stora testet på om han gillar mig eller inte. Om han vågar komma in trots mitt sömndruckna trollutseende så är han värd att behålla. Släpper han allt som han har i armarna, skriker och springer... Ja, då får jag väl borsta håret, ringa honom och säga att jag skrämt bort monstret. 

Nej, så farligt är det väl kanske inte. Men jag är verkligen inte tjusig idag. Jag orkar inte vara tjusig idag, heller. Jag ska bara sitta i min lägenhet, mysa med massa gott och skriva den förbannade redovisningen till laborationen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0