Tokiga tisdagar

Idag har det varit en lång och konstig idag. Jag steg upp relativt sent, eftersom jag hade sovmorgon idag. Det blev lite plockande hemma och sedan frukost. Efter en mysig morgon så pälsade jag på mig och gav mig ut med min kamera en runda. Letade efter några råkor att fota, men de vill verkligen inte visa sig när jag har min kamera med mig. Istället så knäppte jag några bilder på några hästar (finns ett stall här i närheten) och sedan tog jag lite bilder på två skator. Korten på skatorna blev faktiskt ganska bra.

Därefter tog jag mig hem och sedan packade jag ner mina böcker, gick, låste och skuttade upp på cykeln. Strax efter lunch så kom jag till universitet och satte mig för att vänta på min grupp. Vid 13.15 så satte vi igång med våra gruppövningsfrågor. Huuu! Jag avskyr energimetabolism och fotosyntes.  Efter 3 timmar så var jag hungrig, trött och helt fullproppad av information i skallen. Det gick inte att ta in mer. jag läste samma stycke 10 gånger, men fortfarande fattade jag ingenting. Visserligen så kan det bero på att min kurslitteratur består av fackligt ordbajseri på hög nivå (därtill på engelska och med massor av namn på syror, protein och enzym.) Anni fick nog. Jag packade ihop mina böcker, ursäktade mig och klev ut ur rummet. Pojkvännen insåg att något var fel och följde med. Vi traskade hemåt och pratade om hur det egentligen var fatt. Hemlängtan var fatt, kan jag berätta. Jag kände mig eländig, felplacerad, trött och helt vilsen. Då kommer min hemlängtan som ett brev på posten. Efter lite peppande (och faktiskt en tillsägelse) från Ola så skärpte jag ihop mig. Kvällen blev jättemysig, vi åt mat, myste framför tv:n och pratade. Därefter åkte han hem. Jag sitter här och myser vid min dator. Imorgon är vi lediga! Eller tja, vi ska förbereda vår labredovisning, men det känns som om vi har ganska bra koll. 

Nu ska jag bara stoltsera med ett av korten jag tog innan idag. En skata:


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Tack för din fina kommentar - precis vad jag behövde nu under den här skitveckan ... fy vad trött man blir ibland ... när man känner sig helt bortkommen och dum i huvudet ... Men så skönt att ha någon som förstår!

Hoppas att det går bra med dina kemigrejer och sådant, jag blir matt i huvudet bara jag tänker på kemigrejer ... Hoppas att du får en fin helg! KRAM

2009-02-20 @ 22:07:13
URL: http://attvaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0