Tentan

Ja, trots att jag hade smått panik när jag pluggade, skrev tentan och såg facit så lyckades jag ganska bra. Jag tyckte verkligen inte att något gick in i huvudet när jag satt här hemma och läste, men tydligen så måste det ha präntat sig fast inne i skallen ändå. Det var med minsta möjliga marginal som jag kirrade ett VG på min första tenta. Hatten av för mig, det förtjänar jag. Var skönt att kunna sopa banan med de andra klasskompisarna lite. Vår föreläsare hade sagt innan att det bara är 6-7 st i varje grupp som får VG på tentan/tentorna (vi ska ju faktiskt göra fler än en:P) och tänka sig att en av dessa var en ESTET. Så himla skönt att få känna att jag faktiskt kan lika mycket som alla som gick natur på gymnasiet. Eftersom det är ett naturvetenskapligt program som jag läser nu (Där garanterat alla utom jag läste natur på gymnasiet) så kände jag att jag förmodligen skulle få kämpa hårdare än de andra. Trots att jag läst basår så tror jag att de har alla uttryck och alla termer lite mer naturligt än jag. Jag stressinlärde allt på ett år och de hade tre år på sig att bekanta sig med laborationer, knasiga kemiformler och allt annat. Så, jag är lycklig över mitt VG och känner lite att jag tagit revansch för alla de gånger som folk sagt att Esteter är lata och dumma. Jag känner att det här blev lite väl självgott, det är verkligen inte meningen. Men jag var så SJUKT nervös innan jag fick tillbaka min tenta. Hela jag darrade, för jag var säker på att jag var underkänd. Tog en kvart innan jag slutat skaka och lugnat ner mig. Oh, happiness! Pojkvännen klarade också sin tenta, så det var himla skönt. Glädje i lilla lägenheten!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Grattis din lilla estet! Hoppas att helgen blir fin! KRAM

2009-02-13 @ 23:27:18
URL: http://attvaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0