Sjuk kväll

Ja, på måndag är det tenta. Så idag har jag pluggat duktigt hela dagen. Nej, nu ljög jag. Jag har pluggat effektivt i max 3 minuter. Sedan G I C K det inte mer. Jag kunde inte, hjärnan blev till mos och gav mig massa lustiga signaler, vilket resulterade i att jag knallade ut i kylan och gick en promenad, kom tillbaka en timme senare, stelfrusen, skitledsen och helt förvirrad. jag längtade hem, men egentligen så var jag nog mest pms-tjurig och ilsk över att fötterna var blöta efter att någon placerat en vattenpöl där min fot valde att sätta ner sig. Så, plaskvåt om tassarna, kall och snorig så bytte jag om till mina groteskt fula myskläder, knäppte på melodifestivalen, gjorde kladdkakssmet och led med mig själv. 

Jag har pluggat lite i bakhuvudet, försökt komma på alla svåra ord som man borde kunna. Jag har också kommit på 100 olika sätt att trösta mig efter tentan. Alla går ut på att äta massor av onyttiga saker, ringa till mamma och lipa samt köpa en mängd nya kläder. Det finns sedan 99 varianter på denna kombination, de flesta har något tillägg; ex. baka morotskaka och tvinga Ola att göra potatismos (dels för att det är tröstemat och dels för att Ola inte gillar det, han ska nämligen lida om han känner sig nöjd efter tentan). Det kändes ofantligt produktivt.

Jag och Moppa har även börjat leta boende i Visby. Det är ungefär svårast  hela världen. Det är nog svårare än att skriva tenta. Jag börjar bli förbannad. Jag vill ha ett schysst boende som inte kostar skjortan. Alla som hyr ut stugor/lägenheter vill att man ska vara 25+, eftersom de tror att man automatiskt ska fyllespy och sabotera hela lägenheten om man är yngre. Jag som blir lyrisk över ringmurar och gamla byggnader känner mig djupt kränkt. Jag vill bara mysa omkring i mina fåniga medeltidspaltor och fota alla byggnader/stenar/insekter/gubbar som verkar vara 100+. Utöver det så vill jag även dregla över alla riddare och ta fina bilder på tjusiga damer i medeltidsdressar, men jag tycker inte riktigt att det gör mig till en dålig hyresgäst. Eventuellt så vill jag även bada och sola lite, men inte heller det borde skrämma slag på hyresvärdar? Right?

Nej, ska man samla ihop sig och sova lite. Jag är inte så trött, men jag inser hur nyttigt det vore. Imorgon ska jag köpa kanel och rivjärn. Jag är stört sugen på att baka morotskaka. Morotskaka och potatismos, det är två saker som jag är helt tokig i. Tyvärr så är det två saker som Ola kan bli tokig på. Han gillar varken potatismos eller morotskaka. Jag anser att Ola kan laga egen mat imorgon, jag ska frossa i Anni-delikatesser. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0