Mycket att göra, lite tid att skriva

Usch, det är tentavecka, det betyder att jag inte hinner sitta här och skriva. Även om jag vill. Dessutom så har jag lagt massa tid på att rita mönster, klippa, handsy och klia mig i huvudet. Jag har det mesta av mina sygrejer i Småland, så jag har inte kunnat sitta och sy någonting sedan jag flyttade. För ett par dagar sedan å blev lusten allt för stor, så ett par utslitna pyjamasbyxor fick sätta liv till. Jag satte saxen i byxorna och rotade upp den enda lilla synål som finns i min lägenhet samt trådrullen som packades ner tillsammans med nålen. Så, jag har ägnat någon timme varje kväll åt att handsy. Jag skulle gladeligen ha visat upp resultatet, men jag har redan klippt isär delarna igen. De ska användas som mönster sedan. Eftersom jag blev jätteinspirerad när jag satt och sydde så började jag klicka runt efter mönsterböcker på internet. Jag sitter nu och väntar på att bokus ska skicka min order hem till mig. Så fort boken har kommit så ska jag visa upp och ge åsikter på den. Det känns redan nu som att den kan bli en riktig hit! Har även hittat några fler böcker som ska klickas hem, eventuellt så ska jag önska mig dem i födelsedagspresent. Det närmar ju sig med stormsteg nu, månaderna har bara rusat fram!

Om en stund så ska jag ner till stationen och möta min mamma, hon kommer ner idag för att hälsa på mig. Jättmysigt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0