Hemma i Lund?

Ja, nu har jag kommit ner till Lund och slagit mig ner framför min egen dator och myser omkring i mina sköna innetofflor. Hemma i lägenheten. Konstigt. Det finns hemma i lägenheten och hemma i Småland. När jag är i lägenheten så längtar jag till Småland och när jag är i Småland så kan jag sakna lägenheten. Mina saker finns här, men alla jag tycker om finns i Småland. Ja, förutom Ola då. Just nu befinner han sig faktiskt i Malmö och ska se på musikal. Imorgon ska han befinna sig i min lägenhet, det är alltid något. Det är lite lustigt med lägenheten och Ola i lägenheten. Jag har blivit så van vid att träffa honom, vi ses varje dag nästan, så att ha honom luffsande omkring här är inget märkvärdigt alls. Dock så åkte jag hem till honom igår och umgicks med honom, Kalle och Micke och i natt så sov jag i Olas säng. Det var så FÖRBANNAT mysigt. Jag förstår inte, det borde inte vara någon skillnad? Det borde vara lika mysigt när han är här i lägenheten, right? Jaja, knasigt. Men kanske beror det på att jag fortfarande inte känner så himla många här omkring, kanske kan jag uppskatta Olas närvaro i min lägenhet bättre, när det faktiskt är så att jag ibland har vänner här och inte bara Ola. Oj, det känns som om jag svamlar och skriver massa goja.

Nej, nej, nej. Jag får ju inte sitta här, för tusan! Jag ska plugga, det är tenta om 2 dagar. Jag har stört mycket kvar att banka in i skallen och min kurslitteratur är ungefär lika lättläst som jag är lång. Dvs. inte alls. 

Hörs när jag gett upp och blivit skitförbannad! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0