En usch-dag idag.

Fy!!
Det är svinkallt i lägenenheten. Jag har dragit upp värmen, men det har inte hunnit bli bättre än. Mina händer är superkalla, så det är grymt jobbigt att sitta och smattra på tangentbordet. Något annat som är väldigt frustrerande är oordningen i lägenheten. Jag gillar inte alls när det är stökigt, men tyvärr så fick tentapluggandet ta över ordningssinnet. Jag har spridit papper på 30 av mina 34 kvadrat, skulle jag tippa på. Nu är dock tentan över, men jag har inte lyckats plocka ihop alla papper, kom nämligen hem sent igår. Var i Malmö en tripp och tog en fika med Noah. Det var himla trevligt, första gången som jag faktiskt är i Malmö. Har bara varit hos folk i Malmö, men fått åka bil fram till deras dörr, i princip. Så igår så fick jag en liten rundvisning av Noah, därefter bjöd han på kaffe. Inte illa. Imorgon ska jag nog dit igen, ska träffa både honom och Frida, kan bli ruskigt trevligt.

Idag var det kämpigt att gå upp, jag och Ola låg och gosade en stund innan vi bestämde oss för att föreläsning går före sovmorgon. Det blev frukost, tandborstning och sedan rask takt till bussen. Det kändes löjligt att ta bussen till skolan, går nämligen kalasfort att cykla (är verkligen inte långt), men tyvärr så har jag glömt mina vantar hemma i Småland, jag tänker inte riskera att få isklumpar istället för händer så bussen blev bra. Det var en seg och lång föreläsning idag, beror kanske mest på att vi bägge var halvsovande och att ingen av oss är jätteintresserad av västceller. Nåja, hem och äta lunch, sedan in till stan igen. Ola skulle sticka och bada och jag letade upp ett par vantar, därefter kände jag mig nöjd och stack hem. Innan vi åkte ner till stan så gick vi till nationen och anmälde oss till en sittning nästa vecka, kommer att bli super! Ola är i Malmö nu, han ska komma hit och plocka upp lite grejer sen, ska sova hemma inatt. Imorgon så ska han på några tester, så han är inte med på föreläsningen, förhoppningsvis kommer han till laben. Jag är lite panikslagen över tanken att behöva göra en lab själv, jag tycker nämligen att det är fruktansvärt otäckt. Det är ungefär samma känsla som folk har som avskyr gympan i skolan. Jag känner mig lite sämre än alla andra och det känns som att alla tittar på mig och alla fel jag gör. Fånigt, men sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0