Duktigt, Anni

Det har varit en ganska bra kväll. jag har hunnit handla och göra piroger. De blev ganska bra, faktiskt. Dock inte lika goda som de jag brukade äta i Småland. Åååh, jag har varit bortskämd med så god mat egentligen, genom hela min uppväxt. Man fattar det först nu, när man verkligen inte kan få dessa rätter längre. Trots att jag inte ätit piroger på flera år så har jag längtat galet mycket efter det under ett par dagar. Samma sak gäller min mosters kanelbullar, sedan jag flyttade ner så har jag tänkt på dem KONSTANT! Jag ska hem och samla ihop lite recept, sedan ska det bakas och lagas mat. Numnum. Egentligen så skulle jag kunna göra det superlätt för mig och göra nudlar, spagetti och veg.sås, äta burksoppa, steka nuggets osv. Men jag vill äta riktig mat. Jag vill ha det hemlagat, det känns nyttigare och godare. Nu vet jag ju inte om piroger är så hiskeligt nyttigt i varje fall, men det känns i varje fall bättre än stekta halvfabrikat. Jag har faktiskt tänkt att jag ska äta nyttigt. Det känns bättre att stoppa i sig något som är snällt mot kroppen, även om jag aldrig behövt tänka på min figur. Fast att vara slank betyder ju inte nödvändigtvis att man har bra hälsa, alla tjänar ju på att äta nyttigt! Så, det är min tanke. men nu ska jag inte bli hälsogalen och räkna kalorier. Nej, det ska snarare vara så att jag varierar maten. Det ska inte bara vara stekt och massa sött. 

På tal om mat och sånt. Nu blev jag toksugen på en sallad med olivolja och salt. Jisses.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0