Bra Anni!

Åh, det gick bra igår. Jag fick inga större ångestattacker eller galna infall. Jag fixade att labba och fick faktiskt en labkompis. Det var grymt skönt och hon var jättehärlig. Dock så blir det lab med Ola nästa vecka igen, eftersom vi ska hålla oss i våra gamla labpar. (Tror jag?)

Anyway, dagen igår var helt galen. DEt inleddes med föreläsning med vår sövande föreläsare. Jag kan inte hjälpa det, men hennes knarriga röst får mig nästan att somna. När rasten äntligen kom så satte jag mig och skrev ett sms till Ola, men plötsligt hör jag ett "Splash"!! Lite slött vände jag på huvudet, i tron att någon tappat ett glas vatten. Men hör och häpna; en av tjejerna i klassen har fått akut magsjuka och sitter på golvet och kräks! Det tog ett tag innan jag fattat något (och innan jag inser att jag sitter mitt i en rad och inte kommer ut  och förbi de andra på raden. Jag övervägde först att tränga mig ut och fråga om hon ville ha hjälp, men såg sedan att massa andra kommit fram till henne, s jag kände att jag nog mest skulle vara ivägen om jag också rusade fram. Usch, stackare. 

Nå, det blev Malmö en sväng igår. Träffade Frida, Noah m.fl. Därefter följde jag med Frida och hennes rommies till deras lägenhet. Det blev prat, lite mat och sedan drack vi lite öl (jag och grabbarna i varje fall.) Det v himlans gott! Var länge sedan jag drack öl, man har ju inte råd som student. Tycker inte om att hinka i mig öl efter öl, men en kan vara gott ibland. Ungefär som med ett glas vin, mysigt att smutta lite framför ett bra tv-program. Ja, på tal om det. Man kanske skulle zappa fram något kul på tv:n och fylla upp ett glas rött. Ola och jag har ju faktiskt en baginbox här hemma. Vi tar ett glas till maten ibland. 

Nej, allt för idag. Jag är trött!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0