Tacksamhetens tid

Idag är jag lite tacksam. För det är väl därför vi firar jul, egentligen. För att tänka på allt fint vi har och alla underbara människor som omger oss. Just idag skiter jag i att det krigas, skjuts och beter sig illa i världen. Jag ska låtsas att allt är så snögnistrande fint som här. För man kan måla hela världen i svart och ägna livet åt att sörja allt dumt vi gör eller så kan man lyfta blicken och bli varm i hjärtat av alla dessa människor som ägnar sig helhjärtat åt att göra vår jord till en bättre plats. Jag är så enormt tacksam för att det finns människor som Sue på IPR (www.iprescue.org) som struntar i att tjäna tonvis med pengar och istället viger sitt liv åt att förbättra världen.

Jag är även tacksam för de vackra personer som finns runt mig. Ibland måste man stanna upp och bara njuta. Trots att Afrika lockar så är jag väldigt lycklig här. Jag ha väldigt många som jag tycker väldigt mycket om. Det är dessa människor som ska få del av min energi, inte alla de som förstör. Det var något som jag kände väldigt starkt när jag kom hem från Afrika. Insåg vilka som jag saknat och vilka som jag klarat mig utan. Nu ska jag lägga krut bara på de som jag känner är värda det. Varför ska jag umgås med människor som jag egentligen inte får ut något av? De som äter mer energi än vad de ger? Det finns ingen anledning alls. Om jag måste anstränga mig till bristningsgränsen så är det nog en vänskap som är högst onyttig. Lite rensning har fått pågå och jag har insett att jag har mer vänner än vad jag trott. För när alla de fina försvinner i mängden av de som stjäl ork så känner man sig lite ensam. Nu när jag sållat undan alla energitjuvar så inser jag att jag har en väldigt fin och ganska stor samling människor som jag tycker mycket om. Lördagen var ett utmärkt exempel. Jag fick chansen att spendera kvällen i sällskap med personer som jag trivs väldigt bra med och som man inte behöver göra sig till för. Det var väldigt avslappnande och roligt. Tänk vad bra man kan ha det som får ha sådana kanonkvällar. Så istället för att vara bitter över människor som gjort mig besviken så är jag lycklig över de som ständigt överraskar mig positivt.


Från en annan, väldigt trevlig kväll.

Puss och God Jul i förskott.

Kommentarer
Postat av: Nina

puss på dej!=)



Vill du pulsa i snön med mig imorgon eller på onsdag kväll en liten runda kanske?

2009-12-21 @ 23:06:36
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Josse

haha bästa kortet =)

2009-12-22 @ 17:30:08
URL: http://skywise86.blogg.se/
Postat av: Frida

Hoppas att jag är en av dina, du är en av mina, en av de allra viktigaste mina!!!!

2009-12-22 @ 18:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0