Julmysa

Så, nu är alla julklappar köpta och det enda som återstår är inslagning. Granen ska väl få lite kläder, för det kan ju vara pinsamt om den är naken på självaste julafton. Lite pynt ska väl även upp, även om min familj är dåliga pyntare och designtöntarna i oss hatar krimskrams. Men ett par tomtar ska åka upp, det tänker traditionstokiga Anni se till. Snart ska jag även nosa upp lite julsånger på Spotify och sätta igång med det sista julbakanet.

Någonstans under dagen ska jag hinna ner till konsum och köpa lite mer julmat. Lite ost, kex och godis trillar nog också ner i korgen. Jag anser att småätandet är lika viktigt för stämningen som julklappar och levande ljus. Har jag tid så ska jag koka knäck och därefter plocka fram outfiten för morgondagen. Ska man fira jul så ska man fanimej göra det ordentligt och gå in för det med hjärta och själ. Här ska det inte göras halvdant!

Innan jag gör något av det här så ska jag tina mina djupfrysta fötter på ett element, snora, äta choklad och slöglo på något tv-program. Man måste ju ha ont om tid och stressa när man förbereder det sista inför julen, det vet ju alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0