Juldagar och matkoma

Nu sitter jag här, fortfarande mätt efter gårdagens frosserier, och funderar över vd jag ska göra. Vanligtvis brukar vi ha ett pussel, som vi ägnar hela julhelgen åt att pussla ihop. Detta året hade vi glömt att köpa ett, men eftersom man ska vara lite miljömedveten så var det nog bra. Vi kan ju plocka fram ett av alla de tjugofem gamla vi har. Jag måste erkänna att jag inte ens kommer ihåg hur förra årets pussel såg ut, kanske ska haka på retrotrenden och dra fram ett av de äldre.

Ikväll blir det middag ute därefter ska jag träffa flickorna och dricka lite vin och andra alkoholhaltiga drycker. Ekonomin tvingar de flesta av oss att stanna hemma istället för att gå ut och svänga våra lurviga. Visserligen så fick jag pengar igår, så jag ska inte köra med falsk marknadsföring och påstå att jag är pank. Däremot så gör det inte mig något om vi inte går ut. Jag är nöjd ändå.

Nej, nu borde man kanske tvinga ner någon frukost i magen, har inte klarat av det tidigare. Blir mätt bara av att tänka på mat. Helgalet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0