Det lackar ju tydligen mot jul

Inga fler julklappar har köpts in. Jag känner mig lätt värdelös. Imorgon är uppdraget att inhandla sex stycken klappar till familjen, förlåt kära vänner men era paket väntar jag med tills efter jul. Ja, skulle jag nu ha tid så köper jag givetvis dem innan Jesus födelsedag, men jag tvivlar starkt på detta.

Just nu känner jag mig ytterst tillfreds med livet. Jag sitte roch lyssnar på Jacaranda RM FM på internet, den lokala radiokanalen i Limpopoprovinsen i Sydafrika. Känner mig plötsligt hemma och lycklig. Kanske beror det även på min halvsega hjärna som börjar vakna till liv efter gårdagens eskapader. Jag försökte nämligen dränka mina små grå i en hel del rödvin och champagne. Inte fel alls! Lagom rusig av alkohol och fnittrig av rödtjut, det var en bra kväll måste jag säga. Mysigt och trevligt. Jag ser fram emot nästa gång det vankas festligheter.

Nu ska det ätas.

Kommentarer
Postat av: Josse

Rödvin och trevligt sällskap, kan ju inte gå fel liksom =)

2009-12-21 @ 15:22:39
URL: http://skywise86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0