Afrikalängtan

Idag är det förbannat kallt även här nere i söder'n. Det känns inte helt lätt att komma från värmen i vackra sydafrika till snön och kylan i Sverige. Jag känner för att protestera och införa sommar året om, speciellt med tanke på att jag ska fara långt uppåt. Det lär ju vara kallare än i min frys där uppe. Känns inte riktigt okej. Eller nä, nu ljög jag. Det känns faktiskt okej. Ska bli sjukt roligt att flytta min häck och prova en ny stad. Roligare blir det när sommaren kommer, för då ska jag packa min väska och åka hem - både hem till Småland och senare hem till Afrika.


Idag låtsades jag att det var varmt och soligt. Jag tvingades dock att pälsa på mig med cardigans och stora vinterjackan innan jag pep ut för att köpa julklappar. Det senare misslyckades jag med. Tusan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0