under sker fortfarande

'Jag lyckades ta mig ur min sömngångarstil och slänga in min bleka häck i duschen. Dessvärre så gick jag sedan runt i morgonrock i två timmar innan jag hittade motivation nog att klä på mig. Ibland är det tur att affärerna inte är öppna dygnet runt, annars så hade jag väl fortfarande snorat runt här i min pyjamas. Efter jag hade slängt på mig mina paltor så blev det språngmarsch ner till centrum för att hinna in i en bokaffär innan stängning. Har bara några kapitel kvar av boken som jag läser och jag vågar inte riskera att läsa ut den utan att ha något nytt att lägga vantarna på efteråt. Blir det ett glapp så är det inte så stor chans att jag sätter gång med läsandet igen. Synd att jag är en ganska dysfunktionell individ. Jag mår bäst när jag är mitt uppe i något, som kan uppsluka mig helt. Det är totalt livsfarligt att sluta upp med det som jag håller på med, för då är det ruskigt trögt att komma igång med det igen. Så jag snöar gärna in på det som jag är intresserad av för tillfället. Nu är det att läsa. det har kommit till en ganska absurd punkt, där jag är så uppslukad av mina böcker så att jag blir irriterad över det faktum att jag måste vara social ibland. Måste nog tagga ner lite innan jag blir helknäpp.  
Nej, nana innan långdag på jobbet.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0