Snormaja

Idag är jag fortfarande lika förkyld men en smula mindre bitter. Ska försöka tugga i mig ett kilo apelsiner, sutta på ingefära och proppa magen full av vitlök. Förhoppningsvis så kommer förkylningen att släppa, om inte så är det i varje fall ett bra sätt att skrämma bort folk som kommer oönskat nära. Vem vill sitta jämte någon som luktar en blandning av julafton, sushibar och vitlök? Trubblet blir ju att även de, vars närhet är önskvärd, kommer att skrämmas bort. 

Fick lite lön idag, jag lyfter på hatten, tackar och bockar. Ska ner till centrum och göra mig av med dem snabbt som attan, det är lika bra. Måste hitta någon fräsig outfit som passar min nya friss. När jag ändrar på något så vill jag alltid förändra allt. Man ska inte göra saker och ting halvdant. 

Igår var första danspasset. Jag skuttade runt som en halt kråka och kände mig lagom malplacerad. Idag har jag ont i mage och lår, så det var väl bra träning trots att jag inte alls gjorde likadant som vi blev instruerade. Synd att man är utrustad med två vänsterfötter och obefintlig taktkänsla. Nåja, jag ska envisas med att gå dit och lära mina tassar att hänga med i farten som vår instruktör har fått för sig att vi ska hålla. 

Idag har jag sminkat mig, för första gången på evigheter. Lite roligare att fixa fejset när man har en bra hårdag. idag ska jag ha lite egoboosting. Det behöver man. Alla ska bums ut och egotrippa en stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0