Sjusovare, jobbtankar och lathet.

Jag har varit vaken i drygt två timmar nu. Försöker intala mig själv att jag inte alls är på väg att bli sjuk utan bara utmattad. Nu när jag har sovit bort en halv dag så borde energin snart komma tillbaka och låta mig bli lika hurtig och klämkäck som vanligt. Tyvärr så sitter jag fortfarande med mörka ringar under ögonen, snor i snoken och smutsigt hår. Någonting säger mig att jag borde duscha och klä på mig, att bara dega runt i pyjamas kommer få mig att känns mig sjukare än vad jag är.
   
Idag är jag ledig, imorgon är det extrajobb. Snopet. Varför skulle jag gå med på att jobba extra egentligen? Mitt nya schema kommer att vara ganska tufft, så jag hade ju behövt vila upp mig innan jag gick på det. Fast, bra beslut har väl aldrig riktigt varit min grej. Lika bra att ta ut sig ordentligt när man ändå håller på. Lönekuvertet kommer visserligen att vara en smula tjockare, men i ärlighetens namn så uppskattar jag ledig tid och ork mer än pengar. Nu ska man väl inte klaga, jag gillar jobbet. Det enda är väl att de flesta som jag räknar som nära vänner har flytt sin kos och bosatt sig skitlångt bort. Ytterst osmidigt om man ska gå upp i tjänst och ha färre lediga dagar. Mitt nuvarande schema var ganska perfekt för att jag skulle kunna åka iväg titt som tätt och hälsa på mina lovelys. Nu krävs det lite mer planering och eventuellt några semesterdagar. Allt går ju att ordna om man bara trixar och fixar lite.
...
Ja, då var det väl hög tid att ta tag i sitt liv lite. Ställa sig i duschen, dra på sig lite paltor och jogga neråt stan för att köpa nya böcker. Det är ju värdelöst att de tar slut så fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0