Resfeber eller bara vanlig rastlöshet

Borde VERKLIGEN sova nu. Klockan tickar på med oroväckande fart. Det är bara några få timmar kvar tills jag ska stiga upp, sträcka ut tassarna och tvinga mig själv att vakna till liv. Grattis.

Har deltagit i släckträning med eldförenigen. Kände mig macho och ball, men oseriös som vanligt, då jag fick lägga tassrna på en släckfilt och bekämpa lågorna på en stackars brinnande docka. Spelade givetvis clown innan, då det blev en stunds väntande innan dockan tog fyr. Typiskt mig, att aldrig kunna hålla masken och vänta som vanliga vuxna gör. Istället studsade jag runt, som om jag hade fjädrar ubder skorna, samtidigt som jag fantiserade iväg och tänkte på Ferdinand och tjurfäktning. Lyckades ändå skärpa ihop mig tillräckligt för att inte snubbla över filten och trilla platt på nosen då det väl satte igång. Så, nu kan jag checka av det här på min lista. Kan vara bra att kunna, om någon skulle fatta eld lite spontant eller så.

Hann inte med att dansa idag, tusan hakar! Nu dröjer det tills nästa vecka innan jag har tid (och ork!) att skaka rumpa och trampa runt i takt. Möjligtvis kan jag flirta med Millan och ta ett pass på söndag kväll, men det är bara ett enda stort kanske. Har snöat in lite på det här nu, så det vore kul att få fortsätta lite. Bjuder därför på en bild som får mig att le så fort jag ser den, mest för att jag ser ut att vara skitnödig snarare än graciös och cool.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0