Planering, mina vänner, planering

Så, idag skiner solen och livet blir plötsligt lättare. Jag ska snart strosa ner till närmaste bokshop och leta efter något trevligt att stoppa ner nosen i. Har redan börjat att mysplanera inför långa höstdagar med vinande vindar, smattrande regn och mullrande åska. Jag är tokigt förälskad i åskväder. När oktober kommer och höstmörkret lägger sig så ska jag kura ner mig i soffan med en miljard levande ljus, en bra bok, något varmt att dricka och en filt. Sedan ska jag bosätta mig där tills livet kommer med något annat, lite mer meningsfullt, förslag till mig. 

Äsch, det var kanske inte helt sant. Hösten innehåller ganska många planer. Några roligare än andra och vissa inte så vidare troliga. Det närmaste är att jag ska avsluta min distanskurs. Eftersom föreläsningarna har varit grymt svåra att ladda ner så kommer jag nog att satsa mer helhjärtat på omtentan, även om jag ska göra den första tentan också. Ska även försöka att leta upp de sista två böckerna som saknas i min litteraturlista, fast det kan vara en god idé att undersöka om de verkligen behövs innan jag gör något förhastat. 

När denna milstolpe är avklarad så påbörjas kurs nr. 2. Kriminologi. Ska kika på schemat inför kursen innan jag beslutar mig för om jag ska ge det ett försök eller ej. Vill gärna inte att det ska krocka med massa annat som jag är upptagen med. Dock så känns det som en extremt spännande kurs, så det vore trist att missa. Vi får väl se hur det hela artar sig.

Högskoleprovet är punkt tre på listan, men hör egentligen till prio ett. Här ska det banne mig pluggas, tränas och repeteras tills ögonen blöder och huvudet sprängs. Livet är hysteriskt roligt. Dock så hoppas jag på att det ger resultat, något annat hade ju varit enormt bedrövligt, inte sant? Oavsett hur det går så tycker jag att det är ganska mysigt och roligt att göra högskoleprov. 

Efter högskoleprovet finns det en mängd planer. Jag måste sålla i dem och bestämma mig för vilken det blir. Just nu är jag ganska bestämd, så jag hoppas att jag kan bända loss mina tummar från häcken och göra slag i saken snart. Det hela är ytterst spännande och jag kan inte låta bli att le så fort jag tänker på det hela. Glad Anni.

Mellan allt detta pluggande och slitande så ska jag åka runt och hälsa på folk i detta avlånga rike. Många av mina vänner har beslutat sig för att fara iväg och bygga bo någon helt annanstans än där jag befinner mig. För att kunna fortsätta att förpesta deras tillvaro så måste jag därför ta mig till de platser där de befinner sig. Enkelt matematik. Det kommer att bli en och annan Stockholmsresa, någon tripp till Göteborg och kanske även upp till Gävle? Vem vet, jag ser fram emot Sverigeresandet i varje fall. 

Nu ska jag överväga att lyssna på en föreläsning alternativt duscha och dra en runda på stan. Möjligheterna är oändliga.

Kommentarer
Postat av: Frida

Dåligt att Markaryd inte står med på listan måste jag säga....

2009-08-15 @ 14:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0