Nu kan det vara försent att säga som det är.

Imorgon är det arbetsdag igen. Det går ganska trögt att sluta jobba, inte för att jag klagar. Ska försöka få tag på min chef under morgondagen och tigga till mig lite fler arbetstider. Hade verkligen behövt jobba lite till, skrapa ihop lite slantar till. Det är banne mig inte lätt att spara pengar när man blir lycklig av att göra av med dem. Förhoppningsvis så får jag ihop ytterligare några timmar den här månaden. Det kommer sannerligen att behövas. Har börjat att kika på en fotokurs som hade varit rolig att läsa. En vanlig kvällskurs bara, men ändå något som kanske lyckas få mig att utvecklas lite. Hade varit roligt att bli lite duktig, i varje fall duktig nog för att känna mig lite nöjd. 

Idag har jag gått och hängt läpp mest hela dagen. Vet egentligen inte varför, finns ingen riktig anledning. Mest lite längtan. Det hade ju varit smidigt att veta vad man längtade efter, men jag har tyvärr ingen aning. Bort. Till någon. Någon får gärna höra av sig och avslöja att han/hon finns. Tack på förhand. 

Jag längtar lite efter att ha en hobby också. Något som jag känner att jag är bra på. Just nu har jag massa saker som jag pysslar med, men inget som jag är duktig på eller känner att jag har lust att utvecklas i. Jag tröttnar så snabbt. Mycket för att jag känner att jag aldrig kommer att bli bra. Lite så är det med alternativkonsten nu. Jag tycker att det är skittråkigt. För det första så har jag inte hittat det jag vill hålla på med inom ramarna för alternativkonst, för det andra så känns det som att jag inte utvecklats på senaste året och för det tredje så är jag ganska så värdelös. Summan av kardemumman blir att jag tycker att det är tråkigt. Därför blir det byebye eldande och alternativkonst. Tråkigt nog så lämnar det mig utan något att lägga min fritid på. 

Nu ska jag göra klart min morotskaka. Baka är bra för både moral och humör, har jag hört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0