Förvirrad donna.

Insåg till min förvåning att jag inte alls hade huvudet med mig när jag skrev tidigare idag. Rubriken från förra inlägget är ju lagom ball, "tokigheter och sådant", undrar hur jag tänkte då? Blev jättepaff när jag såg den. Var visserligen inte så himla pigg när jag satt här och präntade ner massa strunt. Inte för att jag är så himla pigg nu heller, somnade på bussen på väg hem. Det är en förbannelse att åka buss. Eller tåg. Eller åka alls. Jag blir så himla trött! Nu kommer jag att gå resten av dagen och kämpa emot segheten. Förhoppningsvis så blir det väl ett danspass senare ikväll, samt så ska vi ha lite släckträning idag när vi träffas och eldtränar. Nu har jag ju sagt att jag ska sluta med alternativkonsten, men jag tänker att det är ganska bra att hamstra kunskap om hur man släcker brinnande ting och folk. 

Igår åt jag upp den sista biten morotskaka, jag ångrar mig bittert idag. Den hade suttit fint nu eter jobbet. Känner mig inte motiverad nog för att gå och handla morötter till en ny kaka. Fast när begäret pockar på så kommer det nog sluta med att jag vispar smet för glatta livet. Bak är en trevlig terapi. 

Idag hade jag min sista inplanerade arbetsdag. Tack och lov så behöver man inte oroa sig för att jobbet ska vara slut, fick nya tider redan på morgonen. Helgen kommer därför att ägnas åt arbete för min del. Skönt med de extra slantarna i kassan, jag har ju lite saker att lägga pengarna på nu. Kommer förmodligen att gå åt lite i veckan, för imorgon bär det av till Stockholm, stannar där tills på fredag. Ska åka hem på förmiddagen och gå direkt till jobbet. Kommer att bli ganska intensiva dagar, men det känns bara bra. Jag behöver lite fart, fläkt och aktiviteter. 

Idag är det superfint väder. Borde springa ut och njuta av solen, man vet ju aldrig hur länge den tänkt att stanna. Tyvärr så protesterar magen och kräver utfodring. Det är tusan att man fått så himla fasta tider för mat sen man började att arbeta. Nu går jag mest runt och är hungrig hela tiden. Hade jag fått bestämma så hade jag ätit hela tiden. Tråkigt nog så gillar jag egentligen inte mat och småplock. Är inte så himla förtjust i godis och onyttigheter heller, längre. Däremot så gillar jag själva momentet att äta. Komplext. Måste dock erkänna att jag gillar jordgubbar och är en smula svag för zuccini. Känns dock som en ganska ensidig kost, så jag tvingar mig själv att variera den lite.

Nej, nog med struntprat. Nu ska jag ordna upp tankarna i min förvirrade skalle, därefter blir det mat och sol.

Ciao.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hälsa Stockholm från mig:) Kram

2009-08-18 @ 15:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0