Tröttaste bruden

Efter mycket krabb, krångel och sedan lite äventyr i skogen så är jag tillbaka. Senaste veckorna har varit fyllda av underliga händelser, jobbiga situationer och konstiga beslut. Nu så sitter jag i varje fall i sängen i Småland, ska upp till jobbet imorgon och det mesta känns ganska så trevligt. Jag ska börja att köpa in nytt tyg, när lönen kommer. Det kommer att bli mycket sy och pyssel i vår, äntligen! Jag har längtat efter att få tid till det.

Igår kom jag hem efter några trevliga dagar i skogen. Jag hade ömsom underbart roligt och ömsom fruktansvärt jobbigt. Några kvällar så övervägde jag att åka hem, alternativt sätta mig långt ute i skogen och stirra i några timmar. För, när allt börjar att ordna upp sig i mitt liv, då ska det komma till lite nya mörka moln på min himmel. Jaha!?! Vad är rättvisan i det, egentligen? Jag vill protestera.

Jag borde vakna till, äta lite frukost, ta mig ut i solen, vagga runt en runda på stan och sådant. Ola fyllde år i helgen, jag ska eventuellt ner till honom för att fira hans födelsedag, vi får se hur det blir. 'Vi ska jobba imorgon, bägge två, så det kan bli lite tight.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0